Cookie-kat használunk annak érdekében, hogy minél felhasználó barátiabbá tegyük weboldalunkat. Weboldalunk használatával egyidejűleg Ön elfogadja a cookie-k használatára vonatkozó irányelveinket.

Információk a 3B-ről

#ChooseToChallenge: Nemek közötti egyenlőség és sokszínűség az orvosi szimulációban

3B Scientific GmbH

Ma , amikor a Nemzetközi Nőnapot (IWD) ünnepeljük , fontos megvizsgálni a nemek közötti egyenlőséget és sokszínűséget az orvosi oktatás és a szimuláció területén. Ma a nők és a BIPOC az eddiginél is nagyobb arányban képviseltetik magukat az egészségügyi dolgozók körében.

Az egyenlőség normáinak azonban még nem sikerült utolérniük sok nőt és kisebbségi orvost, akik még mindig munkahelyi elfogultságról számolnak be. 1,2 A tisztességtelen vagy diszkriminatív bánásmód formájában gyakran a munkahelyi elfogultság akadályozza az egyenlő előmenetel és kompenzáció lehetőségét. Az idei IWD téma megfelelő: Válassza a kihívást (Choose To Challenge).

E torzítások kiküszöbölése érdekében az orvosképzési tanterveknek a technikai készségek mellett kulturális kompetenciákat is kell tanítaniuk, változatos források felhasználásával. Ilyen lehet például a nemi szempontból érzékeny tanbábu használata és az önismerethez hozzájáruló szimulációs képzési forgatókönyvek bevezetése.

Az orvosi szimulációs képzés az akadémiai orvostudomány szerves gyakorlata, és ez az oktatás gyakorlati megközelítése olyan előnyöket nyújt, amelyek túlmutatnak a jövőbeni orvosok és ápolók értékes klinikai képességekkel rendelkező felkészítésén.

A nemet és a nemet megfelelő, kulturálisan kompetens forgatókönyvekbe beépítő szimulációs tervezés elősegítheti a pozitív hozzáállást, empátiát és akár a csapatmunkát, miközben csökkenti a nemi alapú különbségeket az egészségügyben.

A szimulációs képzés különböző nemi alapú tapasztalatokat tár fel

Számos tanulmány készült a nem és a sokféleség szerepének és hatásának megértésére az orvostanhallgatók tanulási tapasztalatai alapján.

Bár a szimulációs képzés az orvosi oktatásban szokásos, egy tanulmány megállapította, hogy a tapasztalatok nemenként különböznek attól, hogy a résztvevőknek a szimulációban „cselekvő” vagy „megfigyelő” szerepet tulajdonítanak-e. Korlátozott erőforrások mellett nem minden hallgató képes szimulációkban tevékenykedni; ennek megfelelően tudni kell, hogy az oktatási szimulációkban megfigyelőként vagy cselekvő személyként való részvétel inkább negatív hatást gyakorol a nőkre, mint a férfiakra.

Ennek a tanulmánynak az eredményei (köztük több mint 900 orvostanhallgató válasza) azt mutatták, hogy a nők szívesebben vitatták a szimuláció során feltárt tudásbeli hiányosságokat, mint a férfiak, de a nők alacsonyabb elégedettségről, önbizalomról és öntudatról számoltak be, amikor megfigyelő szerepbe kerültek. Ennek ellenére a szimulációk objektívebben értékelhetők, és segíthetnek a nemek közötti különbségek mérséklésében, ha a hallgatók teljesítményének értékelésére használják őket. 5.

A szimulációs képzésnek ki kell alakítania a kulturális kompetenciákat

Egy másik tanulmány a szimulációs képzést támogatta, amely a nemi és nemi alapú kulturális kompetenciák bevezetésének eszközévé vált az orvosi oktatásban. A szimulációknak tesztelniük kell a technikai készségeket, valamint lehetővé kell tenniük a hallgatók önismeretét - az empatikus és humanista ellátás biztosításához, valamint hozzájárulhatnak és az egészségügyi ellátásban a nemi alapú egyenlőtlenségek csökkentéséhez.

A kutatók azt ajánlották, hogy a kulturális szempontból kompetens szimulációs tervezés korai elfogadása tartalmazzon hozzáálláson alapuló kompetenciákat, valamint készségalapú kompetenciákat. Ez a megközelítés az öntudatot használja fel az elfogultság iránti hajlam megértésének megteremtésére, a kulturális kontextus értékelési képességének fejlesztésére, valamint az egészség és a betegségek nemi alapú kulturális modelljeinek felismerésére. 6.

Az egészségügyi ellátásban a nemi alapú egyenlőtlenségek további mérséklése érdekében a kulturálisan kompetens szimulációs tanfolyam megtervezéséhez ajánlott stratégiák tartalmazzák mind a férfi, mind a női szimulációs felszerelések és forgatókönyvek használatát, amelyek foglalkoznak a nemi és a nemi alapú orvosi ellátással.

Szimulációs tréning a kulturális alázat fejlesztésének eszközeként

Egy további tanulmány, amely az ápolási főiskolákra összpontosított, megvitatta, hogy a sokszínű képzés miért szükséges a minőségi egészségügyi ellátás biztosításához a lakosság különböző rétegei számára. A kutatók szerint a legfontosabb az alázat ösztönzése az önreflexió / kritika, a másoktól való tanulás és a partnerség építés beépítése a tantervbe. 7

A kutatók jelezték, hogy a képzési szimulációk, mint interaktív, csapat alapú tanulási tantervek válaszok a kulturális alázat kialakulására. Lehetővé teszik a hallgatók számára, hogy különböző nézőpontokkal járuljanak hozzá, teret engedjenek az önreflexiónak, sőt segítsenek felismerni az implicit és kifejezett elfogultságon alapuló hatalmi egyensúlyhiányokat - kulturálisan érzékeny és barátságos tanulási környezetet teremtenek.

A 3B Scientific kulturálisan változatos képzési tanbabúi

A 3B Scientific cégnél olyan modelleket kínálunk, amelyek kulturálisan érzékenyek a képzési eljárásokra, beleértve a felcserélhető nemi szervekkel rendelkező kétnemű tanbábukat , az unisex tanbábukat, valamint a különböző etnikumokat képviselő és különböző bőrszínű tanbábukat.

A cserélhető nemi szervekkel rendelkező betegellátási és katéterezési tanbábuk lehetővé teszik az oktató számára, hogy a modellt a különböző nemi alapú forgatókönyvekhez igazítsa. A női újraélesztési tanbábunk lehetővé teszi az objektív nyomon követést és visszacsatolást, ami tovább segít az elfogult újraélesztési tréningek enyhítésében. A nők hagyományosan jóval ritkábban élesztik újra nyilvánosan, mint a férfiakat. 8.

A 3B Scientific munkatársai elismerik annak fontosságát, hogy kulturálisan kompetens képzési tanbábukat kínáljanak az orvosképzési környezetben a nemek közötti egyenlőtlenségek csökkentése érdekében.

Referenciák:
  1. Association of American Medical Colleges. Table 1: medical students, selected years, 1965-2015. https://www.aamc.org/system/files/reports/1/2015table1.pdf. Published 2016. Accessed March 1, 2021.
  2. Association of American Medical Colleges. Table A-14.1: race/ethnicity responses (alone and in combination) of applicants to US medical schools, 2015-2016 through 2019-2020. https://www.aamc.org/system/files/2019-11/2019_FACTS_Table_A-14.1.pdf. Accessed March 1, 2021.
  3. Solnick RE, Peyton K, Kraft-Todd G. Effect of physician gender and race on simulated patients’ ratings and confidence in their physicians: a randomized trial. https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2761544. Accessed March 1, 2021.
  4. Tamas E, Edelbring S, Hjelm C, Hult H, Gimm O. Gender and assigned role influences medical students´ learning experience in interprofessional team training simulations. MedEdPublish. January 2017.
  5. Siegelman JN, Moran TP, Lall M, Wallenstein J, Lee L, Shah B. Gender bias in simulation-based assessments of emergency medicine residents. Journal of Graduate Medical Education. August 2018.
  6. Beauchamp GA, McGregor AJ, Choo EK, Safdar B, Rosenau AM, Greenberg MR. Incorporating Sex and Gender into Culturally Competent Simulation in Medical Education. Poster presented at: The 8th Congress of the International Society of Gender Medicine, Miyagi Japan.
  7. Sumo J, Staffileno BA, Warner K, Arrieta M, Salinas I. The development of an online diversity and inclusion community: Promoting a culture of inclusion within a college of nursing. Journal of Professional Nursing. 2021: 37;18-23.
  8. Men are more likely than women to receive PR in public, study finds. November 2017. https://www.dbei.med.upenn.edu/research/studies/men-are-more-likely-women-receive-cpr-public-study-finds. Accessed March 1, 2021.

3B_Scientific_21-03_Banner_Patient_Safety_Awareness_Week_OVERVIEWSMALL.jpg
3BScientific_Cardionics_Heart Month_OVERVIEWSMALL.jpg