Cookie-kat használunk annak érdekében, hogy minél felhasználó barátiabbá tegyük weboldalunkat. Weboldalunk használatával egyidejűleg Ön elfogadja a cookie-k használatára vonatkozó irányelveinket.

Információk a 3B-ről

A betegbiztonság javítása orvosi oktatás és szimuláció által

3B Scientific GmbH

A betegbiztonság megszűnése jelentős morbiditáshoz és halálozáshoz vezethet. Ahhoz, hogy a klinikai személyzet a betegbiztonságra nagyobb hangsúlyt fektessen, mind az oktatásra, mind a gyakorlatra, valamint a betegek bevonására is nagyobb hangsúlyt kell fektetni.

Minden egészségügyi szolgáltatónak emlékeznie kell arra, hogy a betegek biztonsága közös felelősség. Éppen ezért március folyamán a kórházak, az idősotthonok, az orvosi egyetemek és ápolóiskolák országszerte megtartják a Betegbiztonsági Tudatosság Hetét, amely a legjobb betegbiztonsági gyakorlatokat népszerűsíti.

Mi a betegbiztonság?

A betegbiztonság a megelőzhető ártalmak és a felesleges károk prevenciójának hiánya az egészségügyi szakemberek részéről. A személyzetnek alkalmaznia kell a biztonsági kultúrát, meg kell előznie a betegek károsodását és fokoznia kell a betegek és családjaik bevonását, miközben javítják közösségünk egészségét.

A Harvard Globális Egészségügyi Intézet az egészségügyi ellátás hibájából eredő betegkárosodást a fogyatékosságok és az elhalálozások 10 leggyakoribb okának egyikeként tartja számon. Ez az érintettek számára jövedelemkiesést és termelékenység csökkenést eredményez.

Az ápolóknak és orvostanhallgatóknak emlékezniük kell arra, hogy a betegbiztonság magában foglalja a kockázatkezelést, a gyógyszerek kezelését, a fertőzések kontrollálását és a betegek oktatását is, amely megköveteli az ismeretek és elvek elsajátítását, valamint a gyakorlati tapasztalatok beépítését.

Orvosi oktatás

Mint jövőbeli egészségügyi szolgáltatóknak, a hallgatóknak alaposan meg kell tanulniuk a betegbiztonsági ismeretek alapjait. Valamint azt is, hogy az egészségügyi ellátás elősegítése érdekében, a betegbiztonságot szem előtt tartva, hogyan lehet diagnosztizálni és kezelni. Gyakorlati tapasztalat az oktatók és mentorok egyidejű visszajelzésével, de a valódi betegek veszélyeztetése nélkül, olyan képzési megközelítés, amely pozitív eredményeket hoz.

Az orvosi szimulációs tantervek, amelyek megtanítják a fertőzés kontrollálását, miközben azt a klinikai ellátásba , az injekciós gyakorlatba és a katéterezés kivitelezésébe integrálják, hangsúlyozhatják a betegbiztonság fontosságát.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint számos különféle oktatási formátum használható fel a biztonsági oktatási tananyag átadására, amely magában foglalja az előadásokat, az ágy melletti oktatást, a kiscsoportos tanulást, az eseteken alapuló megbeszéléseket, az önálló tanulmányokat, a betegek nyomon követését, szerepjátékokat, orvosi szimulációt és fejlesztési projektek vállalását is.
 
Gyakorlati tapasztalat

Az betegbiztonsági elvek eltérő betartása az ezen elvek kimenetelének eltérő szintű ismeretének tulajdonítható. Ez az oka annak, hogy a 3B Scientific Cardionics által működtetett Nikki betegápolási tanbábu auszkultációval  termékének felhasználása lehetővé teszi a klinikai hallgatók számára, hogy fejlesszék kompetenciájukat a betegek ellátása és a betegbiztonság területén. A hallgatók a próbabábun gyakorolhatják a betegszállítást, a pozícionálást és mozgatást, a betegek személyes higiéniai ellátását, a sebkezelést és az ágy melletti kommunikációs készségeket.

A betegbiztonsági kultúra megvalósításának egyik előnye az egészségügyi oktatási intézményekben az, hogy beilleszthető az eljárási készségek képzésébe. Számos betegbiztonsági témával lehet foglalkozni a különböző eljárási készségekkel foglalkozó laboratóriumokban, amelyek lehetővé teszik a hallgatók számára, hogy értéket és értelmet helyezzenek el a betegbiztonság alapelveiben a valós gyakorlati alkalmazások közben.

A szimulált páciens monitorral a REALITi Pro-val a gyakornokok a való életben használt betegmonitorok pontos szimulációjával tanulhatnak, hogy mire belépnek a kórterembe, kompetenssé váljanak az életjelek és beavatkozások monitorozásában. Az iSimulate segítségével gyakorló hallgatók tapasztalatot szereznek az EKG-val és a vezetékek felhelyezésével kapcsolatban, mivel a szívmonitorozás hiányosságai, a szívelektródák helytelen elhelyezése és a felügyeleti előírások bizonyítottan veszélyeztetik a betegek biztonságát.

Tartsa szem előtt a beteget és a családot

Ahhoz, hogy a klinikai személyzet továbbra is betartsa a betegbiztonsági elveket, a betegeket és családtagjaikat be kell vonni az ellátásba. Ez magában foglalja az állandó tájékoztatást az ellátással kapcsolatban, több szakterületet érintő események során a család jelenlétét, valamint iránymutatások kidolgozását, figyelembe véve a betegeket és családjuk ismereteit az egészségügyi folyamatokról.

Az előrehaladás érdekében kulcsfontosságú ismertetni az egészségügyi tervet a beteggel és családtagjaikkal, a betegbiztonság előtérbe helyezése mellett. Döntő fontosságú az olyan pillanatok megragadása, ahol a betegek és családjaik megismerhetik az ellátásukban való szerepüket, annak érdekében, hogy a betegek és a családtagok is jól érezzék magukat.

Minden a betegágynál történő betegellátási feladat megtervezése és elvégzése javíthatja a beteg együttműködését, valamint a betegbiztonsági irányelvek klinikai betartását is. Ez biztosíthatja, hogy a Betegbiztonsági Tudatosságot az év 52 hetében alkalmazzák.

Referenciák:
  • Vaismoradi M, Tella S, A Logan P, Khakurel J, Vizcaya-Moreno F. Nurses' Adherence to Patient Safety Principles: A Systematic Review. Int J Environ Res Public Health. 2020;17(6):2028. Published 2020 Mar 19. doi:10.3390/ijerph17062028
  • Harvard Global Health Institute Patient Safety: A Major Public Health Challenge. [(accessed on 8 March 2020)]; Available online: https://globalhealth.harvard.edu/qualitypowerpoint.
  • World Alliance for Patient Safety. (2009). WHO PATIENT SAFETY CURRICULUM GUIDE FOR MEDICAL SCHOOLS [Brochure]. The United Kingdom. https://www.who.int/patientsafety/information_centre/documents/who_ps_curriculum_summary.pdf


3B_Scientific_21-03_Banner_IMSH_OVERVIEWSMALL.jpg
3B_Scientific_21-03_Banner_IWD2021_OVERVIEWSMALL.jpg